South Sea

South Sea

söndag 25 januari 2015

Dag 3

Vädret är strålande och jag ligger vid poolen,som är saltvattenfylld. Livet är enkelt ombord.
Dagen börjar jag med frukost på min balkong. Jag tar helst min egen medhavda kopp te och 
En bagel. Nutella har dom visst inte...
I går förmiddag lyssnade jag på ett föredrag, Following the Southern Cross. Föredragshållaren 
arbetar som sådan ombord på rederiets olika båtar. Jag tror att han är en riktig äventyrare!
Har tydligen varit mest överallt. Kan oerhört mycket och det påföljande föredraget idag var lika inspirerande. I morgon del 3.
Det händer saker hela tiden och de anställda tycks ha bra kontroll över alla, som är ombord.
Ibland ser man människor, som liksom fastnar i ens fantasier. Om ni tittar riktigt noga på poolbilden
kan ni se ett gammalt strävsamt par på promenad. Dom är så små, brunbrända och seniga. Går tätt ihop och sitter som fåglar nästan på varandra.

Jag har problem med att få iväg mina bilder och texter. Just som jag trodde tyvärr. 
Det som kom iväg igår ser inte så snyggt ut kanske. Jag lyckas inte redigera överhuvudtaget.
Inte så mycket att göra åt det. IPaden är väldigt långsam och stänger av sig precis när det inte passar.

Jag skall försöka igen i kväll.
Först middag med en 90 årig välsituerad och helt klar dam från Berlin. Väldigt stilig och tyckte 
tydligen att jag kunde vara sällskap vid middagsbordet!


The weather is beautiful and I am by the saltwaterpool.
Life is easy on board. I start the morning with breakfast on my balcony. I brought my own tea! 
Missing out on Nutella though...
Yesterday morning I listened to a talk-Following the Southern Cross. Very intresting by a man 
equally so. He seems to have been everywhere and is working aboard the ships in this fleet, giving 
lectures including his knowledge. Today was the second part and tomorrow the third.
There is a full program everyday and the people working seem to know everything about the guests!
Sometimes you meet people who touch you in a special way. Look at the picture of the pool and you can see two older persons walking around the boat. They are small, dark tanned and both have legs 
like real athleths. They walk close and they sit down like tiny birds on a branch.

I am sorry to say that I have problems sending away my pictures and writing. I' ll give it another try tomorrow.
Tonight I' having dinner witha 90 year old lady from Berlin. She invited me to sit with her!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar