South Sea

South Sea

torsdag 5 februari 2015

Bora Bora 16.30 S 151.45 W



Kristallklart vatten å långt man kan se. Bora Bora är nog en av de vackraste öar som finns.
Runt ön ligger 30 små öar på korallrevet som en gång var vulkanens kant. Det finns bara en passage 
in i lagunen, som är tre gånger så stor som själva ön.

Crystal clear water as far as you can see. Bora Bora is probably one of the most beautiful islands in the world. Around the island are 30 islets called mutu, on the top of what once was the edge of the vulkano. There is only one passage in and out of the lagoon, which is three times as big as the island itself.


Måsarna är kritvita men lyser riktigt turkosblå när de flyger över vattnet.

The seagulls are white but looks turquoise when flying over the water.

4 kommentarer:

  1. Åh, det ser verkligen underbart ut. :-)

    SvaraRadera
  2. Nice pic Inger! Man blir förundrad över hur det turkosblå havet avspeglar sig i fjäderskruden. Fantastiskt!

    SvaraRadera
  3. Hej. Hit har jag velat åka sen jag var 9 år. Då sa jag ofta Jag ska åka till Böra Böra. Kanske har jag ett tidigare liv här. Såååå fantastiskt vackert. Fick ni gå iland här? Kram

    SvaraRadera
  4. Hej. Hit har jag velat åka sen jag var 9 år. Då sa jag ofta Jag ska åka till Böra Böra. Kanske har jag ett tidigare liv här. Såååå fantastiskt vackert. Fick ni gå iland här? Kram

    SvaraRadera