South Sea

South Sea

fredag 13 februari 2015

Mitt äventyr i Söderhavet är slut! My adventure in the South Sea is over!




I går morse lämnade jag Silver Spirit i hamnen i Auckland. Hämtade ut den bil jag hyrt och körde söderut till Tuaranga och Papamoa beach, för att hälsa på Nisse Marcusson. Nisse är en gammal kär vän hemifrån. Han bor på NZ om vintern och hans son bor och har familj här.

Idag visade Nisse mig den fina staden Tuaranga med vulkanen Maunganui. Vi parkerade bilen och titta,
där låg Silver Spirit på sin väg runt NZ!

Jag hade gärna stannat ombord lite till. Varje dag har varit trevlig och spännande och jag är så glad över att ha fått uppleva hela resan. Nu skall jag titta lite på nordön innan jag beger mig hem igen.

Jag ber om ursäkt för att redigering fungerat dåligt pga de Internet förhållande, som jag fått hålla till 
godo med. Det, som ser bra ut när jag skrivit, har blivit lite hur som helst, när det publicerats. Det krävs en Lisa för att reda ut det hela och hjälpa mig att göra en bok till mina barnbarn när vi väl är hemma igen.

Ett varmt tack till er alla, som följt med mig! 
Kramar, Inger


Yesterday morning I left Silver Spirit in the harbour of Auckland. Picked up a rental car and drove to see Nisse, a good friend from home. He lives in Tuaranga- Papamoa beach during the winter.
Today we took a drive around to see the area. Siver Spirit on it's way around NZ was in the harbour!
I would gladly have stayed on board a little longer. Every day has been so nice and exciting.
Now I' ll drive around the North island before returning home.

I appologise for the bad writing at times. When  publicised it has been confusing every now and then, due to the bad connections to the Internet.It takes a daughter Lisa to help me out in printing books for my grandchildren.

A warm thank you to everyone who has been following me on my trip!
Big hugs, Inger

2 kommentarer:

  1. Det har varit trevligt att följa din Söderhavsresa!
    Ha det så bra på NZ och välkommen hem till Falsterbo där våren då och då gör ett försök och ger oss hopp om ljusare och varmare tider :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Inger, Du har förmedlat så mycket trevligt och intressant på ett jättefint sätt i bloggen så inte ska du be om ursäkt!! Det är ju vi som ska tacka dig som gjort dig besväret! Fastän kryssningen nu är över hoppas jag på fortsatt info från din resa i NZ ! Som UB skriver gör våren sina trevare och idag är det 2 plusgrader, mulet men vindstilla med både vintergäck o snödroppar i trädgårdarna. Igår skypade vi med Thailand och barnbarnen visade upp fantastiska jongleringskonster med sina pojor som t.o.m lilla Zoe var en fena på. Bobo är just nu ute med Memo på LV4 och om en vecka kommer även lilla Molly att gästa vår familj några dagar. Ha det fortsatt gott Inger, kör försiktigt och hälsa så mycket till Nisse! Kram Irmelin

    SvaraRadera